Brecht nagy hatású munkásságának középpontjában az epikus színház eszménye áll. Törekvése, hogy a néző érzelmi bevonódásának helyébe a racionális önvizsgálatot állítsa.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. június 15. csütörtök, 19:00
BERTOLT BRECHT: A SZECSUÁNI JÓ EMBER Példázat Bemutató: 2021 november 26.
A mese epikai műfaj, melynek eredete a mítoszokon, mondákon és legendákon keresztül az írásbeliség előtti időkre nyúlik vissza. A régi mesék még nem gyermekek számára szóltak, hanem inkább felnőtteknek.
A példázat vagy példabeszéd, vagy tágabb értelemben parabola (görög szó, pontos jelentése „hasonlítás, hasonlat”) irodalmi műfaj, amely egy történeten keresztül valamely erkölcsi igazságra kíván rávilágítani.
A világirodalom máig leghíresebb és legismertebb, műfajteremtő példabeszédei Jézus nevéhez kapcsolódnak. Jézus szinte csak példabeszédekben beszélt, és szinte soha nem magyarázta meg őket.
Brecht nagy hatású munkásságának középpontjában az epikus színház eszménye áll. Törekvése, hogy a néző érzelmi bevonódásának helyébe a racionális önvizsgálatot állítsa.
A szecsuáni jólélek (1940) hősnője, a segítőkész utcalány, Sen Te vagyonhoz jut, kapitalista lesz, és rá kell jönnie, hogy ha jót akar cselekedni, akkor ahhoz kíméletlennek is kell lennie.
(Szemelvények a Wikipédiából)
Nemes Nagy Ágnes, Térey János és Kovács Krisztina fordításainak felhasználásával Szövegkönyv: Ari-Nagy Barbara, Mácsai Pál Zenéjét szerezte: Paul Dessau Dalszövegek: Eörsi István
Szereposztás VANG, VÍZÁRUS: Znamenák István ISTENEK: Csuja Imre, Ficza István, Gálffi László, Józsa Bettina, Pogány Judit SEN TE/SUI TA: Tenki Réka JANG SZUN, ÁLLÁSTALAN REPÜLŐ: Dóra Béla JANG ASSZONY, AZ ÉDESANYJA: Csákányi Eszter SU FU, BORBÉLY: Borsi-Balogh Máté MI CSÜ, HÁZTULAJDONOSNŐ: Bíró Kriszta SIN, ÖZVEGYASSZONY: Takács Nóra Diána A NYOLCTAGÚ CSALÁD, MUNKANÉLKÜLI, MUNKAFELÜGYELŐ, DOHÁNYGYÁRIAK, SECURITYSEK: Bajomi Nagy György, Dávid Áron, Fedor Bálint, Felhőfi-Kiss László m.v., Jéger Zsombor, Kókai Tünde, Kovács Ildikó, Olesiák László, Szakács Eszter, Tragor Péter, Tukora Tamás NAGYPAPA: Csuja Imre LIN TO, ASZTALOS: Máthé Zsolt A SZŐNYEGKERESKEDŐ ÉS FELESÉGE: Gálffi László, Pogány Judit RENDŐR: Novkov Máté KÉT BONC: Józsa Bettina, Ficza István GYEREK: Csuja Imre
ZENEI KÖZREMŰKÖDŐ: Horváth Ákos m.v., Kákonyi Árpád
Alkotók RENDEZŐ: Mácsai Pál DRAMATURG: Ari-Nagy Barbara DÍSZLET: Izsák Lili DÍSZLET-ASSZISZTENS: Radványi Fruzsina JELMEZ: Benedek Mari JELMEZ-ASSZISZTENS: Szabó Dorka VILÁGÍTÁS: Baumgartner Sándor ZENEI VEZETŐ: Kákonyi Árpád SÚGÓ: Kanizsay Zita ÜGYELŐ: Mózer Zsolt RENDEZŐASSZISZTENS-GYAKORNOK: Birkenstock Rebeka A RENDEZŐ MUNKATÁRSA: Érdi Ariadne
Az előadás a Suhrkamp Verlag AG engedélyével, a Hofra Kft. közvetítésével jön létre.
Fadinard esküvőre készül, de a lova megeszi egy katona szeretőjének szalmakalapját. Hogy a tomboló katona ne verje szét a lakását és a lagziját, Fadinard kénytelen beszerezni egy ugyanolyan kalapot, miközben menyasszonyt, apóst, násznépet kell percenként leszerelnie. Kortalan francia csúcsbohózat.
Woody Allen a rá jellemző emberismerettel és sziporkázó humorral tárja elénk az emberi kicsinység és nagyság egész tárházát. Nagy büszkeség, hogy előadásunk ősbemutató, a darabot magyar közönség láthatja először a világon.