Persze kéznél a magyarázat: a férfi gazdag, a lány szegény. Semmi sem köti őket össze, sem a koruk, sem az ízlésük, ám, - ahogy az ilyenkor lenni szokott, - mire a darab véget ér – biztosan szeretni fogják egymást. De ezúttal szó sincs szerelemről...
A Rózsavölgyi Szalon, az eddigi bemutatókhoz képest, szokatlan premierre készült. Szervét Tibor és Sipos Vera színművészek előadásában, Pierre Sauvil: Napfény kettőnknek című darabját, Réthly Attila rendezésében láthatja a közönség. Bertholin doktor, egy jó hírű klinika tulajdonosának nyugalmas és boldog agglegény életét váratlan látogató zavarja meg. Myrtill Desrumaux, a végletekig elkeseredett fiatal nő, elhatározza, hogy egy tévesen súlyos diagnózis miatt megzsarolja a gazdag és jómódú férfit. A mindenre elszánt lány az ablakon át mászik be Bertholin doktor rezidenciájára, bízva abban, hogy elégtételt vehet és örökre megváltoztathatja a férfi életét. Bertholin doktort feldúlja a lány követelése, miszerint addig az orvos házában kíván lakni, míg nem talál munkát és talpra nem áll anyagilag. Első indulatát legyőzve az orvos nem hajítja ki a szemtelen nőt a lakásából. Hosszú és életre szóló kapcsolatuk így kezdődik, de ezúttal szó sincs szerelemről. Réthly rendezésében a Rózsavölgyi Szalon estéről-estére a főszereplő, Szervét Tibor hatalmas lakásává változik, a színészek pedig bejátszanak minden zegzugot, kacagtató pillanatok sokaságát nyújtva, de ettől még kedvenc italát közönségünk nyugodtan és békésen fogyaszthatja el az előadás alatt.
Szervét Tibor: "Nagyszerű kis tanulságok vannak ebben a színdarabban. Ilyen például,
hogy mire az ember igazából elfogad egy helyzetet, az a helyzet
többnyire már nincs is ott. Van a mi történekben egy-egy ilyen
fordulat, és ezeket nagyon szeretem. Hogy mennyire észnél kell lenni
ahhoz, hogy valójában megéljük azt, ami történik. Hogy azt éljük meg.
Kétszereplősben játszani egészen más élmény. Nagyon közeli, nagyon
egymásra utalt. És ha jól sikerül, akkor ez csudálatosan örömteli és
fontos lesz. Mint például most, Sípos Verával ez ilyen lett."
Sipos Vera: "Számomra ez az egész alkotómunka egy nagy rácsodálkozás volt. Izgalmas munka. Tiborral eddig még nem dolgoztunk együtt. Kevés az olyan színész, aki a próbák során emberileg is kinyílik. Így viszont sokkal kevésbé van "munka szaga" a játéknak. Számomra azzal jó dolgozni, akivel emberileg is jó az együttlét. Azzal, akivel a konfliktusok is szinte evidensnek tűnnek, amikor nem kell feltétlenül egyetérteni ahhoz, hogy az összhang meglegyen."
"Nem szokás színikritikában azzal foglalkozni, hogy régmúlt nagy korszakot idéző forma szerint miként működik egy színháznak helyt adó kávéház, de itt óhatatlanul is a játék része, hogy jól dolgoznak-e a pincérek és finom-e a kávé – még akkor is, ha az előadás alatt nyilván nincs kiszolgálás. A Napfény kettőnknek című előadást a Rózsavölgyi Szalonban egy este uszkve hatvan ember tudja megnézni. Ez a kis tér és létszám helyenként szinte intim testközelséget kínál, ami nem mindig annyira hálás helyzet, ahogy azt nézőként elképzeljük, Réthly Attila rendezésében azonban kellemesen jól bánnak a színészek ezzel a közelséggel.
Az előadás egy párizsi magánklinika vezető professzorának javakban bővelkedő, polgári nyugalmat nyújtó lakásában játszódik. A színészek, Sipos Vera és Szervét Tibor az előadás nagy részében a tér néhány finoman jelzett pontján – egy sakkasztalka melletti székeken, egy kanapén, egy karosszékben, a zongoránál – a nézők közelében játszanak, finom eleganciával kerülve a kínálkozó interakciókat. Ez a távolságtartás jelöli ki a szolidan orfeum hangulatú tér színházivá emelését – mivel tiszta a helyzet, a nézők pontosan értik is ezt. Azonban elegancia ide, színházi szándék oda, a tér csiklandozóan kínálja a közönséggel lehetséges kapcsolatot, amire bájos megoldást találnak az előadás alkotói: benne járunk már a történetben, amikor villanásnyi jelenetben egyszercsak a klinikán vagyunk, a sármos orvos odalép néhány pácienshez pár jól bevált gyógyszerrel: pezsgőt ad a nőknek és keserűlikőrt a férfibetegnek. Nem kell bizonygatnom Szervét Tiborról, hogy milyen könnyeden mértéktartó ebben a kis közjátékban – betegtársaim legnagyobb gyönyörűségére. Így teljesíti az előadás a térrel kapcsolatos két, ellentétes elvárást."
Az előadás létrejött:
Pierre Sauvil engedélyével, Nemlaha György engedélyével az SACD és a Hofra Kft. közvetítésével.