A popzene hangjai, a popkultúra valós és képzeletbeli alakjai mindenhol, minden nap körülvesznek bennünket, és a velük való szándékolt vagy akaratlan találkozás nem múlik el nyomok nélkül. Négy amerikai és egy osztrák komponista művein keresztül megtudhatjuk, hogyan alakul át Hendrix, Clapton, Zappa zenéje, avagy egy kabaré Frankenstein figurája kortárszenévé.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Michael Torke: Fiji (formerly Tropical) (1995) – magyarországi bemutató David Del Tredici: Acrostic Song (1979) Michael Daugherty: What’s That Spell (1995) – magyarországi bemutató
John Adams: Scratchband (1996) – magyarországi bemutató Hainz Karl Gruber: Frankenstein!! (kamarazenekarra) (1976–77) – magyarországi bemutató
Közreműködik: Tatai Nóra – szoprán Süle Dalma – szoprán Philipp György – chansonnier UMZE Kamaraegyüttes Vezényel: Vajda Gergely
Hogy kerül a csizma az asztalra, és egy komoly újzenei együttes műsorába két Barbie baba, Frankenstein, és egy Fiji című darab, amely egy amerikai kritika szerint „pop-szenzibilitással szvingel” (“swings with a pop-sensibility and a serious South American groove” —Tom Huizenga, All Things Considered, American Public Media)? A popzene hangjai, a popkultúra valós és képzeletbeli alakjai mindenhol, minden nap körülvesznek bennünket, és a velük való szándékolt vagy akaratlan találkozás nem múlik el nyomok nélkül. Négy amerikai és egy osztrák komponista művein keresztül megtudhatjuk, hogyan alakul át Jimi Hendrix, Eric Clapton, Frank Zappa zenéje, avagy egy kabaré Frankenstein figurája (egy gyerekrímekbe rejtőzködő vérszomjas politikus) kortárszenévé. “Oh Ken, Oh, Ken, what can I do? I’m plastic just like you.” Énekli Barbie, és a koncert végére talán az is kiderül, hogyan lesz plasztikból, popzenéből és rock-bandából magas-művészet.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
A Puskás musical a leghíresebb magyar ember és az Aranycsapat történetét dolgozza fel, és állít méltó emléket neki. A darab szerzői Szente Vajk, Galambos Attila és Juhász Levente már többször bizonyították tehetségüket. Sikeres színdarabjuk valós eseményeken nyugszik, és hűen mutatja be a kort, amelyben játszódik.