RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 


Zene.hu
 

Program


Stravinsky / Mozart / Strauss / Mancusi

Stravinsky / Mozart / Strauss / Mancusi

2019. október 2. szerda 19:30 Zeneakadémia
Stravinsky: Dumbarton Oaks
Mozart: Vorrei spiegarvi oh Dio… K 418
Mozart: Szöktetés a szerájból – Constanza áriája
Strauss: Don Quixote

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. október 2. szerda, 19:30



Miklósa Erika – ének
Kusz Viktória – brácsa
Helecz Dániel – cselló
Vezényel: Guido Mancusi

Stravinsky Esz-dúr concertója a Dumbarton Oaks melléknevet a művet a 30. házassági évfordulójuk alkalmából megrendelő washingtoni Bliss házaspár birtokáról kapta. A szerző neoklasszikus korszakából származó concerto kamarazenekarra íródott és erősen érezni rajta Bach Brandenburgi versenyeinek inspiráló hatását. Ez volt Stravinsky utolsó Európában befejezett műve. A zártkörű előadásra 1938 májusában került sor a Dumbarton Oaks-i birtok zeneszalonjában, miközben a zeneszerzőt épp tüdőgyulladással kórházban kezelték. A nyilvános bemutató Párizsban volt egy hónappal később.

A Vorrei spiegarvi oh Dio…kezdetű A-dúr áriát Mozart sógonője, a rendkívüli hangi adottságokkal rendelkező Aloysia Weber kisasszony számára írta 1783-ban Bécsben. Az eredeti elképzelés szerint Pasquale Antossi operájának, az Il curioso indiscreto-nak betéteként szólalt volna meg, az első felvonás végén. Az opera témája egyébként meglehetős rokonságot mutat Mozart későbbi Cosi fan tutte című operájával. Constanze áriája méltán az operairodalom egyik ékköve. A rendkívüli technikai tudást igénylő áriát Catarina Cavalieri számára írta Mozart, aki korának egyik legünnepeltebb énekesnője volt. A mai estén mindkét áriát Miklósa Erika szólaltatja meg.

Richard Strauss Don Quijotéjának alcíme: “Fantasztikus variációk egy lovagi jellegű témára, zenekarra”. A szerző a búsképű lovag történetéhez klasszikus formamodellt, variációs szerkezetet választ, melyet azonban ezúttal is szélsőséges kifejezési eszközökkel állít a feje tetejére. A jól ismert történet szerint Don Quijote lovagregény-olvasmányai hatására, elveszítvén józan ítélőképességét, elhatározza, hogy maga is kóborló lovag lesz. A műben Don Quijote témája a szólócselló által kel életre, Sancho Panza témáját a basszusklarinét, tenortuba és szólóbrácsa szólaltatja meg. Strauss tíz variácón keresztül vezeti végig a hallgatóságot a történeten.

 

Ajánlatunk


GYŐRI TÁNC- ÉS KÉPZŐMŰVÉSZETI ÁLTALÁNOS ISKOLA, SZAKGIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM KONCERTVIZSGA 2024

Izgalmas műsorral várja a közönséget a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és vendége, a hegedűművészként és karmesterként egyaránt pódiumra lépő francia muzsikus, Julien Chauvin.

Koncertszerű operaelőadás három felvonásban, két szünettel, olasz nyelven

Ajánló


Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva…

A boldogságot, a szerelmet, a szeretetet széles e világon, számtalan kalandon keresztül hajszoló, a végső békét azonban mégiscsak kedvese karjai…

1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!