Karinthy Frigyes, Nóti Károly, Békeffi László, Rejtő Jenő műveit; Lehár Ferenc, Zerkovitz Béla, Orlay Jenő, Ábrahám Pál, Seress Rezső, Horváth Jenő, Doleskó Béla zenéinek és Harsányi Zsolt, Szilágyi László, Orlay Jenő, Harmath Imre, Seress Rezső, Szenes Iván valamint saját dalszövegeinek felhasználásával átdolgozta és színpadra alkalmazta KELEMEN ZOLTÁN.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. április 20. szerda, 19:00
SHAKESPEARE A MELLÉNYZSEBBEN Bemutató: 2021. DECEMBER 17., 19.00
Ez művészet? Kabaré!
100 évvel ezelőtt panama, ma korrupció, akkor gazdasági válság, most recesszió, egykor járvány, jelenleg pandémia. Ami a 20. században bevándorlás, a 21.-ben migráció, az egykori „szereposztó dívány”, ma Mee Too, ami anno uralkodó irányzat, korunkban mainstream, az egykori kabaré, jelenleg választási kampány. Fogalmak, melyeket átnevezett a jelen idő, de a mögöttük rejtőző jelentés mit sem változott. Mint ahogyan a viharos társadalmi és technológiai fejlődés dacára, az emberi természet sem. Mi lett, mi lesz a művészet sorsa ebben a globális gazdasági, közösségeket bontó individualista présben? Tud-e erre a kérdésre, a jelenre vonatkozólag érvényes analógiákkal szolgálni, ironikusan önreflexív módon ez a kedves, lassan feledésbe merülő 20. század eleji európai műfaj? Reményeink szerint igen, önfeledt szórakozást nyújtva minden kedves érdeklődőnek.
SZEREPLŐK: SZÍNHÁZIGAZGATÓ............................................................................... Szerémi Zoltán MRÁZ, amatőr házi szerző...................................................................... Orosz Róbert TÖRÖK ÉVA, színésznő.......................................................................... Bálint Éva FŐRENDEZŐ, Török férje........................................................................ Róbert Gábor KITTI, színházi titkár................................................................................. Németh Judit MŰVÉSZETI TITKÁR............................................................................... Szabó Róbert Endre SZÍNÉSZ, az elaggott hajadonokat támogató egyesület elnöke.............. Antal D. Csaba FERI BÁCSI, portás................................................................................. Endrődy Krisztián PEREMI, feltaláló..................................................................................... Balogh János VÁSÁRLÓ, Amerikából visszaszakadt avantgárd hazánk fia................... Avass Attila KAPORNÉ, a színházigazgató anyósa.................................................... Németh Gyöngyi TAKARÍTÓNŐ.......................................................................................... Papp-Ionescu Dóra FELESÉG, a színházigazgató élettársa................................................... Ostyola Zsuzsanna
ZENEKAR:
Völgyi Attila (gitár, mandolin) Peltzer Géza (harmonika) Koller László (nagybőgő)
Fellegi Anna - ének
Budapesti Akadémiai Kórustrásaság (karigazgató: Balassa Ildikó)
ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla)
Budafoki Dohnányi Zenekar
vezényel: Guido Mancusi
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.