Royal Philharmonic Orchestra / Vezényel: Vaszilij Petrenko
Egy zenekar, amelyet a 20. századi brit zeneélet nagy építkezője, Thomas Beecham alapított 1946-ban, majd olyan karmesterek irányítottak, mint Rudolf Kempe, Doráti Antal, André Previn, Vladimir Ashkenazy, Jurij Tyemirkanov, Daniele Gatti és Charles Dutoit. Egy szimfonikus együttes, amely legendás produkciók sokaságát hozta létre - és a budapesti közönséget is többször meggyőzte különleges kvalitásairól.
több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. március 29. vasárnap, 19:30
A londoni székhelyű Royal Philharmonic Orchestra (RPO) alapítása a Royal Philharmonic Society égisze alatt történt, s a zenekar nevének használatát még VI. György hagyta jóvá. 2004 óta az együttes önálló otthona a London Chelsea városrészében található Cadogan Hall. Az RPO 2018 nyarán jelentette be, hogy a 2021/22-es évadtól, ötéves szerződéssel Vaszilij Petrenko lesz a zenekar vezető karmestere. Az orosz dirigens 1976-ban született Leningrádban. Tanárainak sorában megtaláljuk Mariss Jansons, Jurij Tyemirkanov és Esa-Pekka Salonen nevét. Karrierjének eddigi állomásai között fontos az Oslói Filharmonikus Zenekar, az Európai Unió Ifjúsági Zenekara és a Royal Liverpool Philharmonic Orchestra. Diszkográfiájában vezető szerepet játszanak az orosz repertoár mesterművei. Britten Négy tengeri közjátéka a Peter Grimes című operából különleges szépségű vízi zene: egyszerre természet- és lélekábrázolás. Beethoven „katonás” nyitótételű c-moll zongoraversenye hangvételével és formátumával fordulat a zeneszerző versenyműveinek történetében. Prokofjev ritkán hallható V. szimfóniája háborús remekmű: 1944-ben keletkezett, a zeneszerző vallomása szerint „himnusz a szabad és boldog emberhez, az ő hatalmas erejéhez, tiszta és nemes lelkéhez.” A koncert szólistája, a német apától és japán anyától származó, harmincegy éves Alice Sara Ott korosztályának kiemelkedő képességű zongoraművésze.
Britten: Peter Grimes - Négy tengeri közjáték, op. 33a
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.