MŰSOR Csajkovszkij: Diótörő – induló Haydn: G-dúr szimfónia, Nr. 94, 3. tétel (Menüett), 4. tétel (Finale) Debussy: Kis szvit Dvořák: Szláv táncok, Op. 46/1, Op. 46/8
VEZÉNYEL: Tóth Sámuel
MŰSORVEZETŐ: Székely Edit
Minden zenehallgató tudja, hogy a zene három legfontosabb összetevője a dallam, a harmónia és a ritmus. Ritmusa természetesen nemcsak a zenének van, hanem a mindennapi életben is rengeteg példát ismerünk rá. Ritmusa van annak, ahogyan járunk, ahogyan lélegzünk, ahogy a szívünk ver. A zenében ezen kívül fontos szerepe van a hangsúlyos és hangsúlytalan hangok váltakozásának. Hogy melyik hang hangsúlyos és melyik nem, azt mindenféle tanulás nélkül is mindannyian érezzük, ezért tudunk például menetelni, vagy táncolni a zenére. A zene hatása nagyban függ attól, hogy egy-egy hangsúlyos hang után hány súlytalan következik és hogy milyen rendszer szerint ismétlődik. Vannak párosával ismétlődő hangsúlyok, de léteznek páratlan hangsúlyú zenék is. Hangversenyünkön erre mutatunk példákat. Páros ütemű például minden induló, ezért tudunk két lábunkkal egyenletesen lépegetni rá. Páratlan üteműek az olyan táncok, mint a régi menüett, vagy az újabb keringő, ezek hármas üteműek, és léteznek ötös, hetes, sőt váltakozó ütemű zenék is.
"Lebegés valóság és képzelgés között. Állandó bizonytalanság a színpadon és a nézőtéren. Lélektani dráma rémhistóriába bújtatva. Az operaprodukciók évek óta a Fesztiválzenekar legkiemeltebb előadásai, Fischer Iván pedig ezúttal egy igazán különleges darabot választott: Britten A csavar fordul egyet című kamaraoperáját rendezi és vezényli.
A Spamalot című musicalt az angol abszurd humor legendás képviselői, a Magyarországon is népszerű Monty Python csoport tagjai alkalmazták színpadra, mégpedig ikonikus filmjük: a Gyalog galopp nyomán, de előadásukban felhasználják más ismert művek motívumait is, zenés változatuk egyszersmind musicalparódiává is válik.