Shakespeare A makrancos hölgy című komédiája a mai korba helyezve egészen érdekes látleletet ad. A két teljesen eltérő temperamentumú nő párkapcsolatának alakulását végigkövetve megkérdőjeleződik a klasszikus alaphelyzet: a naiv, simulékony húg az érte feltétel nélkül rajongó férfi mellett végül boldogabb lehet-e, mint a megközelíthetetlenné keményedett nővér azzal az emberrel, aki mindenáron a nő teljes személyiségét akarja látni?
A táncelőadás a darab karaktereire fókuszál, és a lélektani okokat vizsgálja a cselekmény alakulásának
szempontjából.
„Gulyás Anna valóban mélyen megmártózott A makrancos hölgy két domináló, ellentétes női karakterében, ám nem volt szándékában a figurákról Shakespeare-hű elemzést színpadra vinni. Sokkal inkább az érdekelte, hogyan lehet e két női archetípust aktualizálni, vagyis a mában is érvényes és időszerű jelenségüket mai eszközökkel bemutatni. [...] Bár egy négyszereplős kapcsolati drámát tényleg szinte bárhonnan lehet eredeztetni, Gulyás Makrancos-választása mégsem tűnik felszínesnek és indokolatlannak. A koreográfiában ugyanis a vívódó szerelmespárok harcai mellett megtaláljuk a makrancosság esszenciáját is, legalábbis erre utaló jegyekre szép számmal rácsodálkozhatunk az előadáson.” /KutszegiCsaba: Mikor szabad mosolyogni?/
Előadók: Asztalos Dóra, Stohl Luca, Frigy Ádám, Krizsán Dániel
Zene: montázs
Látvány: Tibor Nagy Grøssø, Galkó Janka
Koreográfus: Gulyás Anna
Az előadás időtartama 50 perc.
Támogatók: NKA, EMMI, Pro Progressione
2015 óta több sikeres előadás létrehozásán keresztül alakult ki az az előadói-alkotói együttműködés, melynek fejlesztése végett Gulyás Anna koreográfus 2017-től C.iC- CompagnieinterContemporain néven projekt-társulatot hív életre. A már korábban is közreműködő művészekkel, valamint a közös gondolkodásban partner újabb tagokkal, a társművészetek és a tudomány iránti nyitottsággal keresi az utat a klasszikus színházi előadásoktól a kísérleti műfajig, az önálló hang megtalálásán át a szélesebb közönség eléréséig.