RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 


Zene.hu
 

Program


HétFü:  Az utolsó tűzijáték Bethlen téri Színház - Manna Produkció

HétFü: Az utolsó tűzijáték Bethlen téri Színház - Manna Produkció

Egy szívmelengető „hollywoodi”, és egy sötét tónusú „bergmani” anya–felnőtt lány viszony, melyek dialógusra lépnek egymással a néző fantáziájában. A lány óhatatlanul mindkét történetben továbbviszi a szülők bűneit, hiszen már maga is világra hozta a legújabb generáció egyik tagját.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. december 16. hétfő, 19:00

Bethlen Téri Színház-Manna Produkció
HÉTFÜ - Az utolsó tűzijáték
Jens Christian Grøndahl és Alex Broun művei alapján

Szereplők:
Udvaros Dorottya, Földes Eszter

Díszlet: Ébner Aletta
Jelmez: Lokodi Aletta
Látványtervező mentor: Albert Alpár
Zene: Constatin Coada
Rendezőasszisztens: Fazekas Anna
Produkciós vezető: Gáspár Anna
Mentor rendező: Jordán Tamás
Rendező: Csábi Anna

Meddig tart a szülői hivatás, meddig anyja valaki felnőtt lányának? Megtörténhet, hogy egy anya ne szeresse gyermekét? Gyűlölheti, lenézheti egy gyermek a szüleit? Bepótolható-e az anyai odaadás? Lehet egy gyermek a meg nem valósult szakmai vágyak beteljesítője, vagy nem más, mint rivális, tolvaj? Létezik jó szülő-gyermek kapcsolat, ha két ellentétes mentalitású generáció egymásnak ennyire kiszolgáltatott? Egy szívmelengető „hollywoodi”, és egy sötét tónusú „bergmani” anya–felnőtt lány viszony, melyek dialógusra lépnek egymással a néző fantáziájában. A lány óhatatlanul mindkét történetben továbbviszi a szülők bűneit, hiszen már maga is világra hozta a legújabb generáció egyik tagját.

„Az anyaszerepében Udvaros Dorottyát láthatjuk. (…) a rövidke keretjáték hol ironikus és játékos, hol szomorkás anyafigurájánál sokkal rétegzettebb szereplehetőség a nővéré. Egy magányos, bezárt életet élő nőbe sűríti bele a híres színésznőért rajongó, túlkoros bakfist, a saját élete helyett másokéba tolakodó kullancsot, a megértő pótanyát és a meg nem értő vádlót. Nemcsak mimikájával, de ülésmódjával, lábtartásával is pontosan jellemez. Nem démonizálja, és nem bagatellizálja a karaktert, és nem leplezi le valamennyi titkát sem, így végig izgalmas tud maradni. Földes Eszter a két lány szerepében először mintha a két véglet lenne: megérteni törekvő és gondoskodó a keretjátékban, távolságtartó, rideg a középső rész elején. Később ez a kép fokozatosan árnyalódik, a két karakter pedig közeledik egymáshoz.”
Turbuly Lilla: Színésznők és anyák, kutszelistilus.hu

„Udvaros Dorottyának szörnyűségesen meg tud keményedni az arca. Az előbb még tűzijátékot készült nézni egy dombtetőn, szerepe szerint, iceregve-ficeregve, de csak elhelyezkedett kényelmesen, látszott, örül, hogy itt lehet. Kisimultak a vonásai, szelíd mosolyra húzódott a szája, jelezve, hogy most éppen minden rendben van. De aztán hirtelen megjelenik a lánya, és villanásnyi időre ez az arc megkeményedik, a szemekben valami ridegség, kegyetlenség villan, majd visszarendeződnek a vonások, netán túl kedveskedővé is válnak, a hangban is megjelenik valami hamis nyájasság, így aztán rögtön érződik, hogy nincs rendben valami kettőjük között, miközben máris kedvesen csacsorásznak. (…) A két színésznő elemében van. Földes bámulatos ívet játszik el a teljes bezárkózástól a csaknem őszinte megnyílásig, majd az ismét ünnepelten is magányra ítélt, jégcsap létig. Sejthető, hogy majd a maga gyerekével ugyanúgy bánik, mint vele valaha az anyja. Udvarosnál is ott az impozáns ív, a csacska nőtől eljut az életet jól ismerő, a „jövevényre” tényleg kíváncsi, csaknem bölcs gyóntatóig. Ez valódi párharc. Nagyszerűen játszható és nagyszerűen is játszott színészcsemege. Kicsit sziporka, tűzijáték, kicsit pokolra szállás. Nem annyira, hogy maradandó károsodást okozva hatalmas gyomrosokat húzna be a nézőknek, de azért fájdalmas, önvizsgálatra késztető. És némiképp groteszkbe hajló is, ami pedig, ha nem is harsányan, de nevettető. Udvaros és Földes jól állnak egymásnak. Érezhetően inspirálják a másikat, és inspiratívan hatott rájuk Csábi Anna, a rendező is. Lerí róluk, hogy igencsak szeretik ezt az egészet csinálni.”
Bóta Gábor: Jutalomjáték, Art7.hu

Az előadás a Bethlen Téri Színház és a Manna Produkció Találkozások Tehetségprogramjának előadása. A Találkozások tehetségprogramot 2015-ben indította a Bethlen Téri Színház és a Manna, a program keretében évente két előadást hoznak létre. A pályázat feltétele, hogy a bemutatni kívánt előadás két színészes legyen, és köztük a korkülönbség két generációnyi, a rendező pedig pályakezdő, akinek egy mentort kell megjelölnie maga mellé.

Az előadás hossza: 100 perc szünet nélkül

A program a szegedi MASZK Egyesület szervezésében, a Szegedi Nemzeti Színházzal együttműködésben jön létre

Ajánlatunk


Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.

bohózat két felvonásban

Ajánló


Ivan Menchell pergő, mély emberismeretről árulkodó vérbő komédiája sok-sok kacagás mellett megható, megrendítő pillanatokat kínál mindenkinek, aki valaha szeretett és…

Ahogy egy kritikusa írta: „Akinek nehéz a szíve, vagy csak melegségre vágyik, nézze meg ezt a darabot. Aki a nagy…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!