Egy utcalány egy katonával.... egy katona egy nővérrel.... egy nővér egy diákkal... egy diák egy feleséggel... egy feleség egy férjjel... egy férj egy sráccal... egy srác egy íróval... egy író egy színésznővel…
De mindegy is „hogy hol, hogy kit, hogy mért”, egy azonban biztos, hogy ezek a találkozások nem éppen horzsolásmentesek.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. október 4. kedd, 19:00
Szereposztás: Kurva/Feleség........... Fekete Linda Színésznő/Nővér....... Tóth Zsófia e.h. Férj/Szenátor............. Némedi Árpád Katona/Srác.............. Georgita Máté Dezső Író/Diák...................... Ember Márk
Zenészek: Zongora: Kéménczy Antal / Lesták Márton Dob: Szabó László / Papp Dániel Klarinét: Oláh Márton / Máté László
Díszlettervező: Szakács Ferenc Jelmeztervező: Cselényi Nóra Zenei vezető: Kéménczy Antal Mozgás: Blaskó Borbála Fordító: Galambos Attila Dramaturg: Deés Enikő Rendezőasszisztens: Hűbér Tünde Rendező: Dicső Dániel
Egy utcalány egy katonával.... egy katona egy nővérrel.... egy nővér egy diákkal... egy diák egy feleséggel... egy feleség egy férjjel... egy férj egy sráccal... egy srác egy íróval... egy író egy színésznővel… De mindegy is „hogy hol, hogy kit, hogy mért”, egy azonban biztos, hogy ezek a találkozások nem éppen horzsolásmentesek.
A magasztos szerelem pillanatnyi szükségletté aljasul, amelyben a csillapíthatatlan vágy tetten érhetetlenül válik árulássá, hazugsággá, csalódássá vagy éppen bosszúvággyá. A végeláthatatlan érzelmi és testi adok-veszek közepette pedig csak akkor nyerhet bárki, amikor a másik éppen mindent elveszít.
Arthur Schnitzler Körtánc című, örökérvényű férfi-nő története Michael John LaChiusa zenés átiratában születik újjá, izgalmas "légyott kördarabjában" a társadalom legkülönbözőbb rétegei találkoznak egymással.
A székely kapu az ősi erő, a hit, a remény, az Istenhez való tartozás jelképe, kommunikációs csatorna ég és föld között. Három oszlopa a test, a lélek és a szellem egységére utal, faragásai védelmi, kegyelmi és áldást adó szimbólumok.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”