Győri Balett: Movements to Stravinsky / Mimi – bemutató
Miért ne kerülhetnének egymás társaságába nagyon is eltérő világok? A Győri Balett kétrészes estjén pontosan ez történik: a csapat művészeti vezetője, Lukács András Stravinsky inspirálta, éteri szépségű, minimalista koreográfiája után az együttest igazgató Velekei László nagyszabású, a mágikus realizmus hatásáról tanúskodó cselekményes balettje következik.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. október 6. szerda, 19:00
Mimi: Matuza Adrienn / Marjai Lili Anna / Joó Lea Napsugár Fiúk: Luca Dimic Jekli Zoltán Luigi Iannone / Engelbrecht Patrik Gémesi Máté Thales Henrique Egy alak: Szentiványi Richard / Golubkovics Gergely Egy mandarin: Daichi Uematsu / Téglás Bánk
zene: montázs jelmez: Győri Gabi díszlet: Velekei László, Győri Gabi fény: Stadler Ferenc dramaturg: Csepi Alexandra koreográfus: Velekei László
Miért ne kerülhetnének egymás társaságába nagyon is eltérő világok? A Győri Balett kétrészes estjén pontosan ez történik: a csapat művészeti vezetője, Lukács András Stravinsky inspirálta, éteri szépségű, minimalista koreográfiája után az együttest igazgató Velekei László nagyszabású, a mágikus realizmus hatásáról tanúskodó cselekményes balettje következik. Klasszikus és kortárs, szép és rút, harmónia és zavar nem kioltja, hanem kiegészíti egymást, így adva teljes képet világunkról.
Jelentős múlttal rendelkezik a nagy vidéki táncegyüttesek közül a Győri Balett csapata. A 2020 óta Velekei László és Lukács András irányításával működő társulat hagyomány és újítás el nem választható kettősében gondolkodva, elkötelezett munkával újítja meg a táncszínpadi kifejezésmódot. A Movements to Stravinsky / Mimi című est a hosszú folyamat várhatóan fontos állomása lesz. Lukács András 2017-ben a Bécsi Operaház balettegyüttesével kiváló kritikai visszhanggal mutatta be Stravinsky-zenék ihlette darabját. A szimfonikus balett magját a Pulcinella című balett Serenatája adja, de miután a koreográfus rálelt a központi elemre, a tágas életmű számos más darabja szinte felkínálta magát. A commedia dell'arte, a reneszánsz látványvilága egészíti ki a fegyelmezett, visszafogott, ám éppen ettől izgalmas mozdulatsorokat. Velekei László Mimijének kiindulópontja Lengyel Menyhért mára klasszikussá vált története, melynek legismertebb feldolgozása Bartók Béla Csodálatos mandarinja. Az ismert történetet merész helyszínen meséli újra a koreográfus: a piszkos metróaluljáró valóságával szemben áll a vágyott eufória égbe szárnyaló álomvilága. Abszolút főszerepben a vágyott nő: Mimi.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát tárja a közönség elé, 21. századi, extravagáns környezetben.
1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy... karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.