ETEW 2022 - Elektroakusztikus hét 9/2
A rendezvénysorozat második előadásán az EAR Együttes történetéről lesz szó röviden és a házigazdák Sugár Miklós és Szigeti István zeneszerzők ritkán hallható elektronikus és elektroakusztikus darabok hangfelvételeit mutatják be.
Az EAR Együttes egyesületi formában 1991 tavaszán jött létre azzal a céllal, hogy meghonosítson egy új műfajt Magyarországon, az akusztikus, és az elektroakusztikus hangszerek, zenei eszközök együttműködését, a kortárs zene legújabb területén. Ilyen típusú együttes külföldön már igen sok létezik, nálunk azonban a műfaj alapjait is meg kellett teremteni. "Saját" szerzőik mellett jónéhány más komponistát is sikerült megnyerniük e műfaj számára, készült darab az EAR részére pl. Dubrovay László, Láng István, Mandel Róbert, Sári József, Sáry László, Tihanyi László műhelyében, de előadtak olyan szerzőktől is darabokat, melyeket eredetileg nem nekik írtak, ám műfajilag azok az elképzelésükhöz tartoznak. Így elhangzott koncertjeiken Jeney Zoltán, Vidovszky László, Patachich Iván, Pongrácz Zoltán és mások kompozíciója is, ezenkívül a legfiatalabb generáció komponisái is megjelentek hangversenyeiken, mint Varga Judit, Gryllus Samu, Bolcsó Bálint és mások. Az együttes számára eddig 36 zeneszerző több mint 230 kompozíciót írt - az EAR együttes felkérésére írták az elmúlt években a legtöbb kortárs zenei kompozíciót.
A rendezvénysorozatról:
1. Február 28. 19:30 Mátrai Péter élő elektronikus koncert és bemutató
2. Március 1. 19:30 Az EAR Együttes 30 éve
3. Március 2. 19:30 Baráth Bálint szerzői koncertje
4. Március 3. 19:30 Horváth István hangmérnök a Magyar Rádió elektronikus zenei stúdiója
5. Március 4. 19:30 Nagy Ákos albumbemutató
6. Március 5. 11:00 Kováts Jázon elektronikus koncert és bemutató
7. Március 5. 19:30 Szigetvári Andrea és az LFZE hallgatói
8. Március 6. 11:00 OktoLudium hanginstalláció
9. Március 6. 19:30 Bolcsó Bálint és a PTE hallgatói