RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 


Zene.hu
 

Program


DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

A koronavírus-járványra tekintettel 2020. november 11-én bevezetett szigorítások miatt a Duna Szimfonikus Zenekar koncertjei elmaradnak. A Zenekar Őszi és Családi bérletes hangversenyei későbbi időpontban pótlásra kerülnek.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. november 20. péntek, 19:00

DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

Műsor:
Haydn: 101. (D-dúr) szimfónia („Az óra”), Hob.I:101
Mozart: B-dúr fagottverseny, K.191
Csajkovszkij: 5. (e-moll) szimfónia, op.64

Közreműködik: Kiss Gábor – fagott
Vezényel: Medveczky Ádám
Műsorvezető: Zelinka Tamás

Joseph Haydn (1732-1809) 101. (D-dúr), „Az óra” szimfóniájának londoni premierje után a Morning Chronicle elragadtatással ezt írta: „Ez Haydn volt, mit lehetne, mit kellene többet mondani?” A szimfónia közkeleti nevét a második tétel szüntelen óraketyegést utánzó ritmikus képletéről nyerte. Haydn azonban nem elégedett meg az óra egyenletes ketyegésének, tiktakolásának bemutatásával, hanem a 8 perces tételben egymás után varázsol elénk pompásabbnál pompásabb zenei tréfákat.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) 1774-ben, tizennyolc éves korában, Salzburgban írta meg a B-dúr fagottversenyt. Azt sajnos nem tudni, hogy ki volt a címzettje a komoly virtuózitást igénylő műnek, melyben Mozart fantasztikusan kihasználta a fagott sajátos adottságait, így regiszterbeli kontrasztjait, rejtett beszédességét.

Pjotr Iljics Csajkovszkij (1840-1893) 5. szimfóniája – mint oly sok más műve – a sorssal való küzdelemről szól. Ily módon mindaz, amit mecénásának, Nagyezsda von Meckhez írott levelében a 4. szimfónia rejtett programjáról megvallott, tökéletesen illik az 5.-re is: „A szimfónia magva a bevezető gondolat, melyre aztán az egész művet felépítettem. Ez a motívum maga a Sors, a Végzet, mely utunkban áll, midőn a boldogságot keressük.” A „Sors”, vagy a „Végzet” témája végigvonul a teljes művön, ezzel teremtve tartalmi egységet.

Kiss Gábor 1989-ben diplomázott a Zeneakadémián. Már diplomája előtt, 1988-ban felvételt nyert a Duna Szimfonikus Zenekarba, ahol azóta is a fagott szólam oszlopos tagja, 2002-től a szólamvezetője. Zenekari tevékenysége mellett a Csepeli Fasang Árpád Zeneiskola tanára.

Medveczky Ádám 1969-ben került be a Magyar Állami Operaházba, melynek zeneigazgatója is volt, jelenleg is rendszeresen visszahívott vendégkarmestere. A MATÁV Szimfonikusok egykori zeneigazgatója, majd a Győri Filharmonikusok első karmestere volt. 1974-től a Zeneművészeti Főiskolán tanít az ének-opera tanszakon. Az MMA rendes tagja, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas, Prima Primissima díjas, érdemes művész.

Ajánlatunk


Andrássy Máté, Horváth Zoltán és Szabó Máté egész estét betöltő fergeteges és egyedülálló előadása.

Hans Zimmer filmzenei koncert Budapesten! Ne hagyja ki ezt az egyedülálló estét, amely a legikonikusabb filmzenék világába kalauzolja el Önt.

Ajánló


Tegyük fel, hogy megcsalt a férjem – mit teszek én? Sírok, válok, vagy bosszút állok? Lucienne Vatelin tisztességes feleség, esze…

Közel két évszázada ad reményt és erőt „e rút világban” Liliomfi és Mariska minden ukázt felülíró szerelme, Szellemfi játékkedve és…

A balett-történet legismertebb előadása, Csajkovszkij halhatatlan zenéje és egy legendás szerelem meséje: ez a Hattyúk tava, amely most az Ukrainian…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!