17 évesen, 2022-ben robbant be a magyar zenei életbe, 2024 elején már az MVM Dome-ban adott önálló koncertet, számainak hallgatottsága milliókban mérhető. És ami mindezeknél fontosabb, Szirmai Marcell, vagyis Pogány Induló visszahozta a magyar popzenébe az oldschool hip-hopot. A recept egyszerű: erős beatek, tökéletesen válogatott hangminták, virtuóz rímek és karcos hangon, teljes átéléssel, kőkemény ritmikával rappelt szövegek. A Dalszerelőműhely negyedik évadjának negyedik előadásán Pogány Induló 2024-es albumáról a „Mámor” című számot fogjuk megvizsgálni közelebbről. Hogyan lesz hip-hop hangminta egy szerelmes számból, jelen esetben Urbányi Zóra azonos című, gyönyörű dalából? Mit jelentenek olyan zenei szakkifejezések, mint a moduláció és a transzpozíció, és mi köze ennek Pogány Indulóhoz? Zenének tekinthető-e a ritmikus szövegmondás? Hány akkordba fér bele a világmindenség? Efféle kérdéseket fogunk körüljárni.
A műhelyvezető a Dalszerelőműhely negyedik évadjában is Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára.
A Dalszerelőműhely 2021 őszén kezdte működését az ISON-ban. Az első három évad során Billie Eilish, Janelle Monáe, Eminem, Adele, Shawn Mendes, Harry Styles, Dua Lipa, a Carson Coma, Krúbi, Taylor Swift, Måneskin, SZA és Olivia Rodrigo egy-egy dalát vizsgáltuk. A cél az, hogy megértsük, mi történik a zene „belsejében”: mit csinál egy-egy dalban a kardántengely, a karburátor és a gyújtógyertya, vagyis olyan kérdésekre keressük a választ, hogy miként kapcsolódik egymáshoz szöveg és zene, mitől lesz izgalmas (vagy éppen kevésbé izgalmas) egy dallam, hogyan áll össze a hangzás és a harmóniavilág. A foglalkozásokon való részvételnek nem feltétele a zenei előképzettség, két nyitott fülön kívül más segédeszközre nem lesz szükség (csavarhúzót, fogót, kompressziómérőt biztosítunk).