RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 


Zene.hu
 

Program


CSEH TAMÁS–CSENGEY DÉNES: MÁSNAP // UTOLSÓ UTOLSÓ

CSEH TAMÁS–CSENGEY DÉNES: MÁSNAP // UTOLSÓ UTOLSÓ

A kiindulópont számos előadatlan dal, melyeket kész-félkész állapotban őriz a Cseh Tamás Archívum. A Katona József Színházban 1986-ban bemutatott Mélyrepülés körül is született vagy születőben volt egy újabb „zenés tragikomédia” szövege és a hozzá tartozó dalok, ám a nyolcvanas évek végének politikai forrongása és Csengey korai halála megakadályozta, hogy ezek a dalok Cseh Tamás előadásában színpadra-lemezre kerüljenek.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2025. március 21. péntek, 19:00

MÁSNAP // UTOLSÓ

Cseh Tamás és Csengey Dénes soha nem hallott dalai

Játsszák: Beck Zoltán és Szűcs Krisztián

Szerkesztő: Csengey Balázs

Művészeti vezető: Bérczes László

A kiindulópont számos előadatlan dal, melyeket kész-félkész állapotban őriz a Cseh Tamás Archívum. A Katona József Színházban 1986-ban bemutatott Mélyrepülés körül is született vagy születőben volt egy újabb „zenés tragikomédia” szövege és a hozzá tartozó dalok, ám a nyolcvanas évek végének politikai forrongása és Csengey korai halála megakadályozta, hogy ezek a dalok Cseh Tamás előadásában színpadra-lemezre kerüljenek. Különös aktualitást ad a kortárs estnek Csengey Dénes halálának 30. évfordulója.

„Tudathasadásos este: az előadók (Beck Zoli és Szűcs Krisztián) élnek, a szerzők (Cseh Tamás és Csengey Dénes) már nem. Nem hallhatják, hogy dalaik, melyeket Tamás Bartók Béla utcai lakásán kazettás magnóra motyogtak-dúdoltak-énekeltek, végre megszületnek. Tegnap van, másnap van.” /Bérczes László/

„Igazából a Cseh Tamás Archívumban dolgozva bukkantam rá, hogy a megjelent dalokon kívül legalább húsz szöveghez dallam is készült, noha a tervekkel ellentétben a második közös műsoruk nem valósult meg. Sajnos hiába valódi kuriózumok ezek a felvételek, többségük kiadásra nem alkalmas, hiszen csak Tamás vagy épp Dénes magnójával készült félkész próbák, legtöbbjük esetében csak egy-egy versszak lett felénekelve megszakításokkal, beszélgetésekkel, ötletekkel. Ezzel együtt szöget ütött a fejembe, hogy ha megvan dallam és a szöveg, akkor ezek lényegében kész Cseh-Csengey dalok, melyeket közönség előtt se Tamás, se más nem énekelt el eddig.” /Csengey Balázs/

„Nincs rögzített, egyértelmű jelentése semminek, bármi lehet bármi, mindenki egyszerre önmaga és más is – és ebben a radikálisan közösségi alapú felfogásban gyökerezik a hagyományként fellelt archív anyagok megszólaltatásának sikere.” /Melhardt Gergő, KULTer.hu/

„Aztán vége lett – és már a vastaps közben eszembe jutott, hogy akkor ezt megnézem még egyszer.”  /Gazda Albert, Pannon Tükör/

Ajánlatunk


Babaróka 3+ 100 perc, 1 szünettel Bábtechnika: bunraku

A filmtörténet kultikus darabja a világon először a Játékszínben kerül színpadra.

A Diótörő balett ötlete a cári színház egykori igazgatójától származott. E. T. A. Hoffmann: A diótörő és az egérkirály című meséje alapján olyan mese-balettet akart színpadra vinni, ami minden addigit felülmúl, mind hangzásban, mind pedig látványban. Csajkovszkijt kérte fel a muzsika megkomponálására. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balett irodalom leggyakrabban játszott darabja lett.

Ajánló


Minden normális, modern férfinak három menyasszony az ideális, csak légiutas-kísérők legyenek, és menetrend szerint elkerüljék egymást.

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!