Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer vagányságával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik..
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. április 27. szerda, 11:30
Madách Imre: Az ember tragédiája Drámai költemény bábokkal
Madách drámai költeménye olyan alapmű, amelyet időről időre újra elővesz az ember. Gimnazistaként talán leginkább Lucifer vagányságával azonosulunk, később pedig sorra szembesülünk mindazokkal a sorskérdésekkel, választási lehetőségekkel és lehetetlenségekkel, amelyek Ádám útját olyan nehézzé és ismerőssé teszik. A történelmi színek váltakozása, az érvek és ellenérvek összefeszülése mást mond egy 16, és mást egy 70 éves embernek, és minden lehetséges olvasata egyformán érvényes. Fontosnak tartom, hogy ez a darab mindig repertoáron legyen Budapesten, hogy minden újabb generáció megnézhesse. Ezért újítottuk fel Garas Dezső kiváló rendezését.
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.
A közelmúltban elhunyt, 80 esztendeje született zeneszerző emlékére rendezett koncerten egy korai elektronikus zenei kompozíciója és egy kései kórusműve mellett olyan darabjai hangoznak el a hazai jazzélet kiemelkedő művészeinek előadásában, amelyek szoros kapcsolatot ápolnak a jazz-zel és az improvizatív zenével.
Tóth-Vajna Zsombor a fiatal magyar historikus régizenészgeneráció kiemelkedő tehetségű tagja, karmester és a régi billentyűs hangszerek specialistája: orgona-, csembaló-, fortepiano- és klavikordművész. Tanulmányait a budapesti Zeneakadémián és az Amszterdami Konzervatóriumban végezte.
A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai…