A népszerű japán karmester, Kobajasi Kenicsiró eredetileg zeneszerzőnek készült és napjainkban is aktívan foglalkozik komponálással. A zeneszerzés iránti érdeklődését Beethoven keltette fel, 10 évesen úgy érezte, hogy „ha a legkisebb elemekből óriási dolgokat lehet létrehozni, akkor a zeneszerzés világának meghódításáért érdemes akár egy egész életet is áldozni”. Beethoven Kobajasi Kenicsiró karmesteri pályájának ma is kiemelten fontos szerzője. De mi a helyzet Kodály Zoltán muzsikájával? Kroó György egy alkalommal úgy hallotta, hogy a karmester „bizonyos fúvósszólamok előtérbe helyezésével olyan keleties koloritot adott a darabnak, hogy a hallgató már-már azon meditált, nincs-e ez a Galánta a térképen vagy ezer kilométerrel keletebbre, mint ahogy eddig gondoltuk. De mindenképpen tehetségre vall, ha valaki saját olvasatból indul ki, s nem egy ismert lemezprodukciót próbál utánozni. E keleti kolorit mellett természetesen a magyar és a Kodály-jellegből is maradt annyi a produkcióban, amennyi lázba hozta a közönséget”. Kobajasi kapcsolata a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemmel és növendékeivel 2012-ben vált szorosabbá, azóta több ízben is dolgozott az Akadémia Szimfonikus Zenekarával.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a…