A Showder klub felvételeket hosszas felkészülési időszak előzi meg. Az alkotói folyamat sok időt emészt fel. A humoristák mindent beleadva napokat, heteket, hónapokat töltenek egy-egy poén csiszolgatásával, hogy a televízióba már csak a legjobb viccek kerüljenek be. Mindenkinek meg van a maga írói technikája. Sokan boltba, postára, okmányirodába járnak. Kívülről úgy néz ki, mintha csak hétköznapi dolgaikat intéznék. Valójában azonban furcsaságokra, vicces párbeszédekre, konfrontációra vadásznak. Sokan hajnalig kocsmákban ülnek barátaikkal, hogy meghallgassák, hogy milyen problémák gyötrik az egyes demográfiai csoportokba tartozó egyedeket, és így inspirációt gyűjtsenek. Ennek érdekében még alkoholt is hajlandóak fogyasztani, hogy teljesen elvegyüljenek a társaságban. Van, aki akár 10-12 órát is alszik egy nap, csak azért, hogy a tudatalattijának legmélyebb bugyraiba eljutva olyan történeteket hívjon elő, melyre éber állapotban nem lenne képes. A fellépők élete nem egyszerű. Ha Önök is kíváncsiak az alkotói folyamatra, jöjjenek el az előadásra. De egyet kérünk. Legyenek csendben. Az előadás hatalmas koncentrációt igényel.
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.
1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy... karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.