Szereplő: Bartók Péter Forgatókönyvíró: Bartók Péter, Sipos József Operatőr: Tóth Zsolt, Kriskó Gergely, Csincsi Zoltán
Bartók Béla fia, Péter, a család elutazása óta (hetvenöt éve) az Egyesült Államokban él. Szinte az egész életét Bartók életműve gondozásának szentelte, családja történetéről eddig soha senkinek sem adott interjút. Most azonban, 92 évesen, megrázó vallomásban mesél édesapjáról, Bartóknak az édesanyjához, feleségéhez, szerelmeihez, gyermekéhez és kortársaihoz fűződő kapcsolatáról, a zeneóriás esztétikai hitvallásáról, és arról a személyes tragédiáról, amit Magyarország elhagyása jelentett e hazaszerető ember számára. Filmünk mindazonáltal nem pusztán az apa portréja a fiú szemszögéből; gazdag válogatást mutatunk be Bartók levelezéséből és soha nem látott fotóiból, valamint művei kritikai fogadtatásából. Archív felvételekkel betekintést nyújtunk a korabeli Magyarország és New York hangulatába - így mesélve egy "nem mindennapi" sorsról, mely egybefonódott Magyarország tragikus huszadik századi történelmével.
„Az ok, ami miatt a Szerelmes Shakespeare-t az irodalommal foglalkozó kutatók és kritikusok is élvezetesnek találják, nem más, mint hogy a narratíva nagyon öntudatosan játszik el azokkal az életrajzi fantáziákkal, amelyek az idők során Shakespeare köré épültek.” (Adam Hooks)
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Moliére komédiázik. Kifiguráz bennünket. Félelmeinket, öncsalásainkat, kicsinyességünket. Ez utolsó színdarabja. 1673. február 17-én a Képzelt beteg előadása közben a címszerepet…