Rendező: Vass Judit, Herskó Anna, Gyarmathy Lívia és Zolnay Pál
Operatőrök: Herskó Anna, Simó Sándor, Szijj Miklós, Fazekas Lajos, Pap Ferenc, Ragályi Elemér
Módszerek
(1968, rendező: Vas Judit, operatőr: Herskó Anna) 21 perc
A film Kurt Lewin szociálpszichológus „vakfegyelem, szabadosság, önfegyelem” fogalmakkal megnevezett vizsgálati módszerét mutatja be három elkülönített gyerekcsoporton. Az egyik csapatnál a nevelő totális szigort alkalmaz, a másodiknál teljesen szabadjára engedi az ösztönöket, a harmadik csoportot úgy irányítja, hogy a feladatokat közös elhatározással, egymást segítve végezzék el.
Kézenfogva
(1963, rendező: Herskó Anna, operatőr: Simó Sándor, Szijj Miklós, Fazekas Lajos) 13 perc
Lírai életkép, szöveg nélkül: a gyermek és a felnőtt közti bizalom fontosságáról. Egy kislány édesapjával a Vidám Parkban tölti a délutánt. A gyermek rövid időre egyedül marad. Mi történik vele?
Kilencedik emelet
(1977, rendező: Gyarmathy Lívia, operatőr: Pap Ferenc) 39 perc
Jó anyagi körülmények között élő munkáscsalád morális kérdéseit vizsgálja a film. Mire beköltözhetnek a lakótelepi, új lakásba, az apa elhagyja a családját. Az anya nem sokkal később odahozza új élettársát. Laciban, a kamasz fiúban nagy törést okoz édesapja végleges elköltözése.
Kelj fel és járj!
(1969, rendező: Zolnay Pál, operatőr: Ragályi Elemér) 14 perc
Az utókezelőbe – kevésbé szemérmes elnevezéssel: elfekvőbe – került idős betegek életét, küzdelmét vagy önmegadását látjuk a vásznon. Fel lehet-e adni az életet – kérdezi a rendező.
(Forrás: Rejtőzködő történelem. 50 év 100 dokumentumfilmje. MADE, 2003)