RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 


Zene.hu
 

Program


mustMEET Composers VII. - Az Eötvös Péter Alapítvány mesterkurzusának zárókoncertje

mustMEET Composers VII. - Az Eötvös Péter Alapítvány mesterkurzusának zárókoncertje

Az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány fiatal zeneszerzők és karmesterek továbbképzése mellett a 20/21 századi zene népszerűsítését, valamint nemzetközi hírű zeneszerzők személyes bemutatását tűzte ki célul.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2015. október 2. péntek, 19:30

2015. szeptember 24. – október 2. között a németországi Villa Musica Alapítvánnyal közösen szervezett nemzetközi karmesterkurzuson a világ különböző tájairól érkezett karmester hallgatók együttesre írt műveket próbálnak és mutatnak be a Budapest Music Centerben. A koncerten, mely a MustMEET Composers sorozat része, a kurzus legjobb hallgató vezényelnek. A program különlegessége, hogy ezen az estén hallható először Tornyai Péter Sprechgesang című műve. A hat hangszeresre és karmesterre komponált darab a német Villa Musica Alapítvány és az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány felkérésére készült 2015-ben. Tornyai Péter az ősbemutató előtt, a színpadon mesél a közönségnek az alkotás folyamatáról.

Tornyai Péter így emlékszik a mű születésére:

„Ideiglenesen elvesztettem kapcsolatomat, bizalmamat a hangmagasságokkal szemben; minden eszembe jutó dallami vagy harmóniai konfigurációban a sztereotípiát hallottam, a hangok „külső” forrásból való generálásának módszereit (szeriális megoldások, átkódolások) ezúttal nem éreztem hitelesen alkalmazhatónak. Nem könnyítette meg a helyzetet, hogy a hangszer-összeállítás korunk egyik legáltalánosabb, legsemlegesebbé vált ensemble-ja. Megoldásomat a schönbergi sprechgesang technikájának instrumentális átültetésében találtam meg, vagyis a hangszerek szólamaiban a dallamvonalakat, hangok egymáshoz való körülbelüli viszonyait meghatároztam, a pontos hangokat viszont nem. A beszédszerűség kérdése másik aspektusból is jelen van a darabban: a hat hangszer önálló, szimultán megszólalásaiból kialakuló tömeg, illetve ugyanezek egyszólamú „beszédként” való összeolvadásának kettősségében. A véletlenre, a kiszámíthatatlanság erejére is bízott hangmagasságok mellett a zene időbeli szerveződésére még fontosabb szerep hárul.”

Program:

Pierre Boulez: Dérive 1
Tornyai Péter: Sprechgesang (premier)
Franco Donatoni: Arpege pei sei strumenti
Arnold Schönberg: Pierrot Lunaire

Közreműködik:                    

Ramina Abdulla-Zade – ének (szoprán)
Sara Gouzy – ének (szoprán)
Estelle Lefort – ének (szoprán)

Ensemble Schloss-Engers:
Maximilian Randlinger – fuvola
Christian Claus – klarinét
Keisuke Tsushima – hegedű
Joel Siepmann – cselló
Cornelia Weiß – zongora (Schönberg, Tornyai)
Nadezda Philippova – zongora (Boulez, Donatoni)

Vendég: Fábry Boglárka – vibrafón

Vezényelnek a kurzus hallgatói.

A kurzus tanárai:
Eötvös Péter – karmester-zeneszerző
Nagy Zsolt – karmester
Salome Haller – énekes (Franciaroszág)  

Támogatók: Art Mentor Foundation, Nemzeti Kulturális Alap           
Partnerek: BMC, Villa Musica Akadémia

Ajánlatunk


Két generáció és két világnézet kóstolgatja egymást igen szellemesen, és hamarosan kiderül: mindenkinek kapaszkodnia kell, ha tartani akarja az iramot.

„Nem jön álom a szememre…”

Ajánló


Halász Judit karácsonyi koncertje a Vígszínházban

A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…

A Szépség és a Szörnyeteg a Disney egyik legsikeresebb, legelbűvölőbb meséje, az első olyan animációs film, amelyet Oscar-díjra jelöltek a…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!