"A Top Dogs szereplői kirúgott menedzserek - nyomorult "lúzer" banda -, akiket gyötör a kétségbeesés, mardos a szégyen, emészt a harag, és akik már-már belehullanak a moralizálás szánalmas mocsarába, mintha egyik pillanatról a másikra felejtették volna el a kemény jelszavakat: "Az utókor nem tisztességes, hanem nyereséges vállalatokról emlékszik." ; "A tisztesség az utolsó előtti mentség. Az utolsó a siker." ; "Erkölcsi hullának a győztes vetélytársat nevezzük." "A megbízhatóság nem azt jelenti, hogy adnak megbízást."; "Ami üzletileg erkölcstelen, az többnyire jövedelmező."; "A rugalmas erkölcs az érvényesülés támasza."; "A hencegés nem etikátlan öndicséret, hanem az érvényesülés marketing fogása.".
Ám az ember-orcájú kapitalizmus hőseink segítségére siet. Befizeti őket egy csinos kis "crash-tréningre", ahol majd új állást keresnek nekik, egyszersmind az elveszett lelkeket gatyába rázzák, felturbózzák a lerobbant önbecsülést, élesítik az önismeretet, edzik a harci kedvet, és megtámogatják az omladozó hitet a Coca-Colában meg a Credit Internationalban; az American Expressben és a Toshibában. S mindezt a legtudományosabb módszerekkel - a legtudományosabb pszichológiával! De nem ám azzal, amelyiket TAJ-kártyára mérnek a diliházban! Nem! Ez a tudomány az a tudomány, amelynek segítségével az ember, a megfelelő pillanatban mosóport, bankot meg pártot választ. Szóval, lesz mit tanulni! Hegyezzétek a füleiteket, tisztelt polgárok!"
Bagossy László
Az előadás hossza: 1 óra 55 perc, szünet nélkül.
Bemutató: 2002. április 20.
Az előadás támogatója a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma és a Nemzeti Kulturális Alap.