Shakespeare örökbecsű remeke – a Rómeó és Júlia – megszámlálhatatlanul sok alkotót ihletett meg már eddig is, mert kimeríthetetlenül gazdag tematika, mindannyiunk legintimebb élettörténése – a szerelem – áll középpontjában.
Interpretációnk arra a tapasztalatra épül, hogy korunkban a világ adott rendje és a szerelem állapota között már nincs antagonisztikus ellentét, vagyis nem igaz az alaptétel: a szerelmek szükségképpen tragikusak, halálba visznek, csak a másvilágon lehet otthonuk. Az igazi feszültséget számunkra nem a szerelem életképessége jelenti, hanem a szeretethez való viszonya: ez az, melyre mind mai napig nincs megnyugtató válaszunk, gyakorlatilag is működő feleletünk. A szerelem kiszakít bennünket természetes életviszonyainkból, s így megszabadít bennünket a felelősségtől is, mely a szeretni tudás lényegi feltétele, szükségképpeni velejárója. Szeretet, barátság kizárólag csak emberek között lehetséges, hiszen független a nemi identitás sajátosságaitól, testünk milyenségétől! A szerelemben meg épp fordítva: a test kap benne főszerepet, férfi, vagy női mivoltunk válik így meghatározóvá, uralkodni fog lelki, szellemi tartalmainkon.
Kik is vagyunk hát voltaképpen? Azok, akik a vágyban ismernek önmagukra, vagy azok, akik a felelősségben találnak saját életerejükre? Kibékíthető-e ez az ellentét test és lélek között, vagy állóháborúnak kell dúlnia közöttük mindörökre?
Táncszínházi előadásuk ezeket a kérdéseket nem megválaszolni hivatott, hanem feltenni. A tánc különösen alkalmas erre, hiszen a ritmikus mozgás kizárólag test és lélek harmonikus viszonyán, együttműködésén alapulhat csak, nélkülözhetetlenek egymás számára, békére vannak imígyen kárhoztatva…!
Közel két évszázada ad reményt és erőt „e rút világban” Liliomfi és Mariska minden ukázt felülíró szerelme, Szellemfi játékkedve és a teátristák fantáziája.
Előadók:
Palya Bea
Oláh Krisztián
Fellegi Anna
Swing à la Django
Magyar Légtornász Egyesület
Szironta Együttes
ARLtistic Dance Company (koreográfus: Albert Réka Lilla)
Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Balassa Ildikó)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor