Adott egy korábbi káoszból épp felocsúdó és lassan egy újabb káosz felé sodrodó, szétszabdalt ország; egy felbomlóban lévő, különös képletű család; egy sokszorosan terhelt anya-fiú viszony; egy apa és két fiú egymásra nem ismerésének rejtvénye; és mindehhez háttérként Magyarország a maga sokismeretlenes egyenletével, az Árpád-háztól gyakorlatilag napjainkig.
“Legyen az ember drámaíró!” – jelentette ki az örök színházrajongó, kísérletező kedvű és ambíciótól fűtött Petőfi, s ennek jegyében megalkotta egyetlen befejezett drámai művét, a Shakespeare és Katona nyomdokain büszke daccal járó Tigris és hiénát. Groteszk tragédiájában zabolátlan szenvedély, fiatalkori túlzás, végletes melodráma és kaján irónia feleselnek egymással. Befejezettségében is töredékes, inkább kérdésfelvetés, mint klasszikus igényű, tökéletessé formált alkotás. Mi, a Petőfire olyannyira jellemző kalandvágy szellemében szeretnénk itt és most színpadi életre kelteni drámairodalmunk e kevéssé ismert kuriózumát, ugyanazzal a játékkedvvel, bátorsággal, humorral és kíváncsisággal kezelve az eredeti anyagot, mint szerzője is tenné – ha történetesen ma írta volna meg...
Előfordulnak még számos jelenetben: kocsmatöltelékek, léhűtők, összeesküvők, egy börtönőr, békétlenek és alkoholisták.
...és még katonák: BELME BENCE, BOLDIZSÁR ZSOLT, JAKAB ATTILA, JOÓ TIBOR, KÖVESDI ATTILA
A Togrul-nóta zenéjét Kazár Pál szerezte.
Csak a szeretet: az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiáról beszél Magyarország első számú újcirkusz-társulata, a Recirquel produkciója.
Woody Allen a rá jellemző emberismerettel és sziporkázó humorral tárja elénk az emberi kicsinység és nagyság egész tárházát. Nagy büszkeség, hogy előadásunk ősbemutató, a darabot magyar közönség láthatja először a világon.
A klasszikus Diótörő-mese… kicsit másképp – Lackfisan. A hagyományt folytatni kell, idén is A diótörő teljes zenéjével ünnepel a Danubia Zenekar, ez alkalommal Lackfi János átiratát meséljük el.